Contact met Popal
Vragen over je Popal fiets? Alle service vragen lopen via het verkooppunt waar je jouw fiets gekocht hebt. Heb je toch nog een vraag of wil je gewoon even wat kwijt? Mail ons gerust. Ons klantenservice team is elke werkdag beschikbaar van 9:00 tot 17:00.
Contact opnemen
Bezoeken
Huub van Doorneweg 2
5151 DT Drunen
Nederland
Veelgestelde vragen
Verzending
Naar welke landen verzenden jullie?
De landen waar wij standaard naar verzenden zijn Nederland, België en Duitsland. Andere landen zijn ook mogelijk, daarvoor vragen wij je een mail te sturen naar service@popal.nl
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Zodra je bestelling binnen is sturen we die zo snel mogelijk naar je op. Heb je op werkdagen voor 15:00 besteld? Dan verzenden we 'm dezelfde dag.* Zodra de fiets is verzonden krijg je een mailtje met de track & trace code. Vanwege de coronacrisis kan het soms een paar dagen langer duren voordat je je fiets ontvangt. We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te leveren.
*m.u.v. Bakfietsen en Senioren driewielers, deze producten hebben een levertijd van 3-5 werkdagen in verband met dat deze producten rijklaar worden geleverd.
Kan mijn bestelling ook naar een afhaalpunt worden verzonden?
Zodra je bestelling verzonden is kun je via de link naar de vervoerder je voorkeuren opgeven. DHL en PostNL maken gebruik van verschillende afhaalpunten. Voor sommige afhaalpunten zijn de bestellingen te groot, check dus even goed waar jouw bestelling geleverd kan worden.
Retourneren
Hoe kan ik mijn bestelling veranderen of annuleren?
Als je een bestelling hebt geplaatst, kun je ‘m nog binnen enkele uren aanpassen. Wij versturen fietsen vaak binnen 24 uur. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op door te bellen naar+31 (0)20 210 3525
Wij helpen je dan graag verder!
Mijn fiets is beschadigd geleverd. Met wie moet ik contact opnemen?
We doen er alles aan om jouw Popal fiets perfect bij je af te leveren. Mocht je fiets toch beschadigd of verkeerd geleverd zijn, neem dan contact op met de Popal-dealer waar je je fiets hebt gekocht. De fietsenmaker zal proberen direct een oplossing voor je bedenken. In andere gevallen nemen ze contact op met ons. Zo vinden we samen altijd een goede oplossing.
Heb je de fiets gekocht op popal.nl? Neem dan contact met ons op via service@popal.nl
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Fietsen die je bestelt via de Popal website kun je gewoon binnen 30 dagen retourneren. Doe dat in de originele verpakking en zorg dat de fiets ongebruikt is. Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd krijg je het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort.
Garantie
Heb ik garantie op mijn Popal-fiets?
Uiteraard. Je kunt onze garantie nalezen onze garantievoorwaarden. Deze krijg je bij je fiets, maar is ook online te lezen.
Wat moet ik doen als er iets kapot is aan mijn fiets binnen de garantieperiode?
Je kunt het beste even teruggaan naar je Popal-dealer. Als specialist kunnen ze je in veel gevallen direct helpen. Lukt dit niet, dan zal je dealer contact opnemen met ons. Samen proberen wij dan tot een oplossing te komen zodat je weer snel op je fiets kunt springen. Teamwork!
Heb je de fiets gekocht op popal.nl? Neem dan contact met ons op via service@popal.nl!
Wat moet ik doen als er iets kapot is aan mijn fiets buiten de garantieperiode?
Wij raden je aan even terug te gaan naar je Popal-dealer. Als specialist kunnen ze in veel gevallen het probleem direct oplossen.
Heb je de fiets gekocht op popal.nl? Neem dan contact met ons op via service@popal.nl!
Ik kom er met mijn verkooppunt niet uit over de garantie. Wat moet ik doen?
Onze Popal-dealers zijn fietsspecialisten die jou graag weer op weg helpen. Mocht je toch vinden dat jouw garantie niet goed wordt afgehandeld, neem dan vooral contact met ons op. Wij zijn via e-mail te bereiken op service@popal.nl en werkdagen telefonisch via +31 (0)20 210 3525.
Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn garantie laten afhandelen?
Ben je verhuisd? Geen zorgen, je garantie bij een dealer loopt gelukkig nog gewoon door. Neem even contact met je verkooppunt op. Samen met ons zullen ze een dealer in jouw buurt die de garantieafhandeling kan overnemen. Wij zijn via e-mail te bereiken op service@popal.nl en telefonisch via +31 (0)20 210 3525.
De winkel waar ik mijn fiets heb gekocht bestaat niet meer, waar kan ik mijn garantie afhandelen?
No worries, je garantie loopt gewoon door! Neem even contact met ons op. Samen zoeken we een dealer in jouw buurt die de garantieafhandeling kan overnemen.
Algemeen
Waar vind ik een Popal dealer bij mij in de buurt?
Wij hebben een groot netwerk van Popal-dealers. Alle winkels die bij ons zijn aangesloten vind je via dealer zoeken. Vul je postcode of plaatsnaam in, om alle dealers bij jou in de buurt te zien.
Waar vind ik een handleiding voor mijn Popal?
Een handleiding krijg je altijd bij je fiets. Wel zo handig. Daarnaast zijn ze digitaal hier te vinden.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt bij ons via iDeal, Creditcard, Paypal en Klarna Achteraf betalen.
Wat is de maximale belasting van de voor- en achterdrager?
De voordrager kan 10 kilo dragen, bij de achterdrager is dit 15 kilo.
Waar kan ik het framenummer vinden?
Onze framenummers staan vlak onder het balhoofd, vlak onder het zadel, of aan de onderkant van de fiets, bij de trappers. Deze vind je door de fiets even om te draaien. Kom je er niet uit? We helpen je graag. Stuur een mail naar service@popal.nl of ga naar een Popal-dealer bij jouw in de buurt. Een dealer in de buurt vinden.
De fiets die ik zoek is niet op voorraad. Wat moet ik doen?
Soms is een fiets tijdelijk niet voorradig. Mede door de COVID-19 crisis duur het soms iets langer voordat een model beschikbaar is. Je kunt op de bestelpagina van de fiets je e-mailadres achterlaten. Zodra het model weer op voorraad is krijg je direct een seintje.
Vaak is dat enkele dagen tot 1-2 weken.
Onderhoud
Hoe belangrijk is het onderhoud aan mijn fiets?
Heel erg belangrijk! Niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook voor de werking van je fiets. Door je fiets regelmatig te onderhouden, kun je er ook lekker lang op rijden. Pomp je banden op, spuit je fiets in met een roestwerende spray en breng ‘m naar de fietsenmaker voor een servicebeurt. Drie maanden na het eerste gebruik, en daarnaa één tot twee keer per jaar. Dat hangt af van hoe veel je de fiets gebruikt.
Hoe vaak heeft mijn fiets een servicebeurt nodig?
Breng je fiets tussen zes weken en drie maanden na het eerste gebruik naar de fietsenmaker voor de eerste servicebeurt. Bij voorkeur is dit een Popal dealer. Je fiets is dan goed ingereden en de specialist kan checken of bijvoorbeeld je remmen, versnellingen of spaken goed zijn afgesteld. Na deze beurt is het goed om je fiets minstens één tot twee keer per jaar even te laten controleren. Merk je eerder dat er iets mis is met je fiets, wacht dan niet te lang en breng ‘m even langs een fietsenmaker of een Popal dealer. Bekijk een Popal dealer in jouw buurt
Kan ik ook reserveonderdelen kopen voor mijn Popal?
Zeker, we helpen je er graag bij! Stuur een mailtje naar service@popal.nl of ga naar een dealer bij je in de buurt.